Nordöstra Skånes köpcentrum öppnade för snart ett år sedan. I det projektet hade Workpoint ansvaret för all interiör utsmyckning & lite annat. Eurocommercial och Centrumledningen har dock hållit oss kvar, givetvis till vår stora glädje, för att bl.a. vara länken mellan dem och några av centrats nya hyresgäster – bl.a. Bjurfors, Teknikmagasinet och Waynes Coffee. Lus blomsterbutik Read more…


”Sommar, sommar å sol, havet å vinden och doft av kaprifol…” Äntligen sommar, igen! Vilket år vi haft! Många lyckade projekt med våra fantastiska kunder! Innan ni går på semester kommer här lite tips på vägen för en ännu mer lyckad arbetsmiljö till hösten. Kanske något att fundera kring när du ligger där i hängmattan i sommar?! Read more…


Naturens ljus, ljud, dofter, luft och generella intryck har en mycket god inverkan på vår prestation och välmående, så varför inte ta steget ut från det traditionella kontoret och arbeta utomhus? –  Forskning om utekontor visar goda resultat. Det viktiga är att hitta hälsosamma vanor, även korta mikropauser utomhus gör nytta. Fundera över vilka uppgifter du kan göra Read more…


Det finns många god skäl till att röra på sig under arbetsdagen – varför då inte köra en ”kombo”?! Kolla in walkplace på denna länk! Varför ska vi då anamma denna trend? Lindra rygg- och nackbesvär Stärka immunförsvaret Få viktig vardagsmotion Öka den egna förmågan Minska röksuget (…för er som är rökare) Gå ner och hålla vikten Frigöra Read more…


Genom att satsa på en ordentlig förstudie av krav, behov och önskemål för era nya lokaler, kan ni som avtalstecknare ge vald hyresvärd alla förutsättningar innan ett hyresavtal med bilagor, som t.ex. typrumsbeskrivning, tas fram. Detta innebär att ni som hyresgäst har kollat upp och konkretiserat t.ex. följande: – Typ och antal konferens-, mötes- och samtalsrum som verksamheten behöver – Typ och storlek på kök/pentry Read more…


Först bör man konkretisera varför man är frustrerad över sitt kontor, t.ex: – Sitter ni för trångt eller för stort? – Är era lokaler eller vissa ytor inte ändamålsenligt utformade? – Är ert kontor dåligt disponerat, vilket innebär ineffektiva flöden? – Har ni dålig möteskultur, delvis kanske pga. AV-teknik som sällan fungerar? – Erbjuder ni inte en attraktiv arbetsmiljö till er Read more…


Workpoint har tillsammans med Patrik Karlsson & alla hans medarbetare på Skåneidrotten i Malmö skapat ett kontor med olika miljöer som främjar ett nytt och ett mer aktivitetsbaserat arbetssätt – och ett kontor att känna stolthet över! Skåneidrotten gör ett fantastiskt arbete som stöd till våra skånska idrottsföreningar – vilka härliga eldsjälar som arbetar här! Genom workshops och enkäter landade Read more…


SNC-Lavalins uppköp av Atkins innebar uppstarten av projekt ”Sambo” och resan mot att arbeta i gemensamma lokaler. Nu är alla ca 85 medarbetarna äntligen samlade i en fantastisk lokal hos Castellum på Lilla Nygatan 7 i Malmö. Vi på Workpoint har varit ett stöd under hela processen – både kunskapsmässigt och resursmässigt, allt för att avlasta intern projektledning och Read more…


Vad vore väl Midsommar utan jordgubbar, sill, blommor i håret, små grodorna och en nubbe därtill…och nu är det så äntligen dags! Vi har haft en fantastisk vår med många roliga projekt, möten med spännande och härliga människor – och känner oss både lyckliga & nöjda! Tack alla ni som har förgyllt och fortfarande förgyller vår tillvaro!


Vi fick kontakt med en ”lokalfrustrerad” kund som var trångbodda och hade problem med akustiken, då man blivit tvungna att maximera alla lokalutrymmen. Dessutom satt man i ett hyreskontrakt som hade ganska lång tid kvar. Skulle detta ”lilla aber” verkligen få stoppa företagets fantastiska utveckling och möjligheten att rekrytera fler kompetenta medarbetare?! Nej minsann, tyckte Workpoint – och besökte Read more…