Det går bra för oss på Workpoint, men vi vill ändå inte anställa… Istället vill vi försöka utöka vårt nätverk av kompetenta samarbetspartners över hela Sverige och även i Danmark (mestadels Köpenhamn-området)! Detta för att ha en flexibilitet att välja “rätt” samarbetspartner och projektresurser för respektive uppdrag, när vi följer våra kunder ut i landet och över Read more…


Dialysföretaget Diaverum lämnar Castellums Eminent och flyttar till Kungsledens nya fastighet Eden i Hyllie, där man hyr 2185 KVM fördelade på de tre översta våningsplanen. Inflyttning sker under hösten 2021. Ännu en gång anlitas Workpoint som huvudprojektledare och hyresgästombud i projektet, för att stödja den interna projektgruppen och sträva mot projektets uppsatta mål avseende budget och tidplan. Read more…


Atkins flyttar till sommaren 2021 in i kontorshuset Prisma, en fastighet med mycket spektakulär arkitektur.  Verkligen ett nytt landmärke för Helsingborg som stad! Lokalen som hyrs är på ca 730 KVM och ligger på Plan 5. Atkins är rådgivare inom samhällsutveckling och trafik och Workpoint har anlitats för att som huvudprojektledare och hyresgästombud driva projektet mot uppsatta Read more…


Workpoint önskar er alla ett riktigt Gott, Friskt & Lyckosamt 2021! Efter lite ledigheter och alternativa firanden, är vi tillbaka med ny kreativitet och kraft för att ta oss an alla våra spännande projekt. Vi är så tacksamma för förtroendet från befintliga och nya kunder som anlitar oss! Presentationer av respektive kund och uppdrag kommer inom kort.  Read more…


Ett år har gått – ett år att minnas, Extra mycket medmänsklighet denna jul det bör finnas. Vår digitala mognad och kreativitet har verkligen prövats, Det har från hemmets provisoriska arbetsplats utmanats och övats. Social samvaro och interaktion via länk, Kräver av oss konsulter och kollegor ett helt nytt tänk. Vi saknar er alla – leverantörer, samarbetspartners Read more…


Många av oss har nu arbetat hemifrån ett antal månader, faktiskt stora delar av 2020. För många har timmarna vid vår dator blivit både fler och mer statiska, än när vi arbetar på vårt ordinarie kontor. På kontoret rör vi oss på väg till & från arbetet, men också när vi går till skrivaren, till möten eller Read more…


Ännu en gång har Workpoint flyttat en härlig och återkommande kund! Landskronahem flyttade nu enbart ca. 100 meter, till nyrenoverade och hyresgästanpassade lokaler i två plan på Emaljgatan 1. Skillnaden denna gång var att Landskronahem ingick ett “samboskap” med Landskrona stads fastighetsavdelning, LFAB, som flyttade dit från “villan” i sydvästra Landskrona. Precis som i förra projektet har Read more…


Efter dryga årets projektplanering och byggnation är så äntligen Galenicas alla medarbetare samlade i H-huset, på två våningsplan. Workpoint har varit Galenicas hyresgästombud gentemot fastighetsägaren Wihlborgs och byggarna Veidekke, men också axlat huvudprojektledarskapet och ett par delprojektledarroller avseende bl.a. Bygg och Säkerhet, samt varit rådgivande för kunden i alla olika lokalrelaterade frågor. Genom ett proaktivt projektledarskap har Read more…


I dagens pandemi-situation arbetar många hemifrån på uppdrag av arbetsgivaren, men hur gäller egentligen arbetsskadeförsäkringen när du jobbar hemifrån? Det finns några skillnader jämfört med om du arbetar på din ordinarie arbetsplats, som kan vara bra att känna till. Grundtanken med arbetsskadeförsäkringen (TFA, TFA-KL och PSA) är att den som förvärvsarbetar utsätts för större skaderisker och att Read more…


Såg ett enkelt och energi-boostande initiativ, vid besök hos en kund förra veckan, som gjorde oss så glada. Vi på Workpoint vill gärna dela med oss av positivitet och medmänsklighet så här i pandemitider och har därför gjort vår egen variant. Skriv ut och kopiera – och “smitta” gärna varandra med arbetsglädje, medarbetarskap och kollegial kärlek! Länk: Read more…