Vi är mycket glada och stolta över våra återkommande kunder – och IKEA är en sådan kund! Ännu en gång fick vi den stora äran att förflytta IKEA-medarbetare. Denna gång till Wihlborgs nya fastighet Origo i Hyllie – ett kontor som IKEA snabbt omvandlade till sitt eget, genom att byta namn till Malmhult. Ännu ett aktivitetsbaserat kontor Read more…


Under 2018–2019 var Workpoint anlitade som hyresgästombud och projektledare av nästan alla hyresgäster som skulle flytta in i Castellums nybyggda fastighet Eminent i Hyllie. Läs gärna tidigare nyheter om projekten för Boozt.com, Pergo, Diaverum och BMI. Castellum hade för denna fastighet anlitat Louise Andersson från Malmöhus Projekt som sin projektledare för att säkerställa att byggprocessen med Skanska Read more…


Arbete i vår digitala verklighet kräver digital struktur för att inte bli oss övermäktigt. Allt för att ha en rimlig chans att sortera ut de viktiga och relevanta ”russinen ur kakan” – i den e-post vi får och givetvis även skickar. I detta måste vi hjälpas åt och ta vårt ansvar – speciellt i en tid som Read more…


Vi är många som arbetat hemma några veckor nu, men vilka är resultaten arbetsmässigt – och hur mår vi egentligen, sociala varelser som vi är? Teknikmognaden har ökat genom digitala möten, vilket säkert är en mycket stor fördel hos många företag idag – detta öppnar upp för ett helt nytt sätt att effektivisera möten och minska resandet. Read more…


Stort tack för helt fantastiskt roliga, intensiva & spännande år med er – våra härliga kunder, leverantörer & samarbetspartners! Tänk att det redan är 5 år sedan vi startade Workpoint med målet att vår projektledning skulle överträffa våra kunders förväntningar genom genuint och hjärtligt engagemang, i kombination med mångårig erfarenhet och kunskap – och samtidigt ha väldigt Read more…


Många sitter, i coronans spår, vid tillfälliga arbetsplatser på hemmaplan – till skillnad mot de ergonomiska arbetsplatser de flesta företag och verksamheter erbjuder sina medarbetare på kontoren idag. Det är viktigt att ta arbetsmiljön på allvar, trots kanske bristen på höj- och sänkbart arbetsbord, funktionell arbetsstol, dubbla datorskärmar (i rätt höjd) och övriga ergonomiska arbetstillbehör. Ni har Read more…


Eden – vilket fantastiskt hus och kvarter för Massive Entertainments fortsatta expansion och utveckling! För oss på Workpoint har det varit både utvecklande och fantastiskt roligt att få ha varit en del av detta komplexa projekt. Aktiviteterna för ett flyttprojekt är i grunden desamma oavsett storlek på företaget, men för oss är varje projekt unikt och vårt Read more…


Fordonsdata våren 2020

Vår härliga och återkommande kund Fordonsdata var återigen tvungna att göra en mindre omflyttning pga. trångboddhet i sina lokaler i Lund – och kontaktade då oss på Workpoint för att “hålla i taktpinnen” avseende planering och utförande. Vi upprättade en detaljerad logistikplan för att få till ett effektivt flöde, men fanns också på plats hos kunden för Read more…


Hemfrid Malmö hade en stor utmaning i sina lokaler, där 3 år kvarstod på hyresavtalet. Att växa från 10 till 15 arbetsplatser, men ändå bibehålla en bra och trevlig arbetsmiljö för medarbetarna – likväl som en inbjudande och presentabel kundmottagning gjorde att Workpoint kontaktades för att hjälpa till. Det röjdes och tänktes om internt – och med Read more…


Vi på Workpoint är vana vid att arbeta flexibelt och tänka innovativt i våra projekt. I utmanande tider som dessa prövas vi alla, på olika plan och i varierande situationer. Hygienfaktorer, i ordets rätta bemärkelse, är en självklarhet för oss – dvs handhygien, avstånd till dem vi möter och i möjligaste mån styra om till digitala möten. Read more…