Eden – vilket fantastiskt hus och kvarter för Massive Entertainments fortsatta expansion och utveckling! För oss på Workpoint har det varit både utvecklande och fantastiskt roligt att få ha varit en del av detta komplexa projekt. Aktiviteterna för ett flyttprojekt är i grunden desamma oavsett storlek på företaget, men för oss är varje projekt unikt och vårt Read more…


Fordonsdata våren 2020

Vår härliga och återkommande kund Fordonsdata var återigen tvungna att göra en mindre omflyttning pga. trångboddhet i sina lokaler i Lund – och kontaktade då oss på Workpoint för att “hålla i taktpinnen” avseende planering och utförande. Vi upprättade en detaljerad logistikplan för att få till ett effektivt flöde, men fanns också på plats hos kunden för Read more…


Barnen är vår framtid! Vi som är Workpoint, Anna och Christel, är inte bara professionella projektledare – utan också mammor till vardera två döttrar. Att ta ett samhällsansvar och värna om familjen är viktigt för oss, därför är det självklart att sponsra Barncancerfonden i år också. Vi önskar er alla – kunder, samarbetspartners, leverantörer och våra familjer Read more…


Äntligen är kollegorna från Monier respektive Icopal samlade under det gemensamma företagsnamnet BMI (Braas Monier Icopal), i Castellums fastighet Eminent i Hyllie. Det nya kontoret på en våning erbjuder fantastisk arbetsmiljö med utsikt över Öresundsbron och möjligheten att följa utvecklingen av Malmös snabbväxande stadsdel. Att Hyllie station finns nära är en extra bonus, liksom möjligheten att ta Read more…


Inte många dagar till jul, men vi hoppas ändå att lugnet infinner sig och att ni får tid för reflektion och trevlig samvaro med familj, vänner & kollegor. Under december är det mycket som ska hinnas med och har man dessutom bokslut vid årsskiftet är det extra hektiskt. Samtidigt brukar mellandagarna vara utmärkta tillfällen för utrensning och sortering – kanske Read more…


Genom att satsa på en ordentlig förstudie av krav, behov och önskemål för era nya lokaler, kan ni som avtalstecknare ge vald hyresvärd alla förutsättningar innan ett hyresavtal med bilagor, som t.ex. typrumsbeskrivning, tas fram. Detta innebär att ni som hyresgäst har kollat upp och konkretiserat t.ex. följande: – Typ och antal konferens-, mötes- och samtalsrum som verksamheten behöver – Typ och storlek på kök/pentry Read more…


Regelverket kring vår arbetsmiljö är tyvärr ganska otydlig och även öppen för egen tolkning. Vi tänkte ge er några exempel nedan, som kan vara bra att beakta om ni önskar förbättra er arbetsmiljö. Dock är kommunikation det absolut viktigaste för att medarbetarna ska trivas på sin arbetsplats. Genom att skapa ett “tillåtande och lyhört kommunikationsklimat” kan man som Read more…


Workpoint ska berätta en hemlighet för dig… Den bästa arbetsplatsen och arbetsmiljön finns faktiskt redan på vissa håll eller är möjlig att skapa, men den är unik för varje företag och verksamhet. Vi håller oss uppdaterade kring nya kontorstrender, nya tekniklösningar och nya arbetssätt, men det är inte förrän vi satt oss in i din specifika verksamhet och lärt Read more…


Leica som relativt litet kontor i Malmö med en tight tidplan och begränsad budget för sitt flyttprojekt, gjorde helt rätt i att ta hjälp av Workpoint med de delar man själv inte hann, hade kompetens eller kontakter inom. Det är precis så här vi önskar dialogen och samarbetet med våra kunder, att arbeta som team mot målet att vara Read more…


Workpoint har tillsammans med Patrik Karlsson & alla hans medarbetare på Skåneidrotten i Malmö skapat ett kontor med olika miljöer som främjar ett nytt och ett mer aktivitetsbaserat arbetssätt – och ett kontor att känna stolthet över! Skåneidrotten gör ett fantastiskt arbete som stöd till våra skånska idrottsföreningar – vilka härliga eldsjälar som arbetar här! Genom workshops och enkäter landade Read more…