LITEN INSATS FÖR WORKPOINT, MEN STORT RESULTAT FÖR VÅR KUND!


Vi fick kontakt med en “lokalfrustrerad” kund som var trångbodda och hade problem med akustiken, då man blivit tvungna att maximera alla lokalutrymmen.
Dessutom satt man i ett hyreskontrakt som hade ganska lång tid kvar.
Skulle detta “lilla aber” verkligen få stoppa företagets fantastiska utveckling och möjligheten att rekrytera fler kompetenta medarbetare?!

Nej minsann, tyckte Workpoint – och besökte kunden ett par timmar för att se deras lokaler och lyssna in verksamhetsledningens önskemål och intentioner.

Genom att vara lyhörda och lösningsfokuserade, föreslog vi relativt enkla åtgärder till en rimlig investering. Fokus var som i alla våra projekt – Budget, Tidplan och Miljö & Hållbarhet.

  • Enkla ommöbleringar i de mest maximerade ytorna
  • Byta ut bordsskivor på en del av de höj- och sänkbara skrivbordsunderredena
  • Lägga heltäckningsmatta i arbetsytorna, för dämpning av ljud
  • Komplettera med gardiner för mer trivsam miljö och för ljuddämpning

Vi tog betalt för vår tid med olika lösningar och tips på leverantörer – och kunden tog själv vid för genomförandet, tillsammans med flexibla och kompetenta leverantörer!

PS. Fotot är inte från vår kund.