Att flytta företag eller verksamheter är så mycket mer än att bara förflytta inredning från en punkt till en annan.
Med vår erfarenhet vet vi att 50% av vår insats bör fokusera på den fysiska miljön och 50% på individens behov för att trivas samt få en effektiv och funktionell arbetsmiljö. Workpoint arbetar utifrån fyra fokusområden - LOKAL, TEKNIK, FORM & FLYTT. Det är dessa fyra områden som vi utgår ifrån när vi planerar, skapar och bygger den spännande resa som en företags- eller organisationsflytt innebär.
-
LOKAL
Att rätt lokaler gör skillnad, det vet vi! Vi arbetar proaktivt tillsammans med er för att hitta nya ändamålsriktiga lokaler, alternativt anpassar vi era befintliga lokaler så att de stödjer ert arbetssätt och ger en väl genomtänkt arbetsmiljö.
-
TEKNIK
Vi identifierar era teknikkrav och behov inom både IT, telefoni, AV-teknik och säkerhet. Genom vår erfarenhet och kunskap inom området hjälper vi er att framtidssäkra en multifunktionell, kreativ och flexibel arbetsmiljö.
-
FORM
Den interna igenkänningen och stoltheten för varumärket är lika viktig som det företaget signalerar ut mot omvärlden. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en attraktiv, inspirerande och flexibel arbetsplats som på olika sätt bygger varumärket både internt och externt.
-
FLYTT
Workpoint kvalitetssäkrar alla leveranser, liksom genomförandet av den fysiska flytten. Genom löpande information och tydliga packinstruktioner skapas trygghet som resulterar i lyckosamma projekt. Vi avvecklar och återställer lämnade lokaler samt återbrukar inredning med fokus på miljön.
Nyheter
WSP HALMSTADS ”NYA” KONTOR ÄR DET BEFINTLIGA I EN ”NY KOSTYM”!
Nu var det Halmstads tur att anamma WSP:s nya arbetssätt och kontorsutformande utifrån den nya branding-profilen.
Av två våningsplan behölls ett och efter en tillfällig evakuering till Plan 2, flyttade så äntligen medarbetarna ner till Plan 1 igen.
Det nya kontoret fick en separerad extern- och intern yta och den interna flexibla arbetsytan öppnades upp för att få in mer ljus än tidigare. Med komplettering av fler teamsrum, mötesrum och personliga skåp för eget material – gäller nu arbete i två zoner (tyst respektive kommunikativ) och clean desk gäller när man går hem för dagen.
På kontoret sitter knappt 70 medarbetare, som nu delar på dryga 50 arbetsplatser – förutom alla andra utrymmen som kontoret erbjuder, både formella och mer informella.
Biljardbordet och darttavlan behölls i de egna lokalerna och pingisbordet placerades i en sluss intill uteplatsen, att dela med hyresgästen intill. Allt för att tillmötesgå de olika aktivitets önskemålen.
Liksom övriga WSP-kontor designades det nya kontoret av Christel Persson på Casa Arkitektfirma, för att möta den nya brandingen avseende svarta väggar och den WSP-röda färgen, men lika viktigt var fokus på återbruk och hållbarhet. Därför inreddes kontoret med drygt 95% återbrukad inredning och även ca. 50% på teknikområdet. Med nya accenter och placering mot andra väggfärger, kändes det mesta av inredningen trots allt som ny. En uppgradering av tekniken gjordes i samband med omflyttningen – dels för att skapa maximal flexibilitet i var man skulle kunna arbeta och dels till WSP:s standard avseende AV-tekniken.
Workpoints uppdrag var att stödja WSP Workplace med ett utformande av ett så komplett hyresavtal som möjligt, upprätta styrdokument och driva projektet mot uppsatta mål, samt löpande informera medarbetarna om projektets framdrift.
Vi på Workpoint är tacksamma för ännu ett uppdrag för WSP – och hoppas att alla på Halmstads-kontoret kommer att trivas på sitt ”ny-gamla” kontor!
WORKPOINT SUPPORTAT LFAB VID YTTERLIGARE UTÖKNING I HELSINGBORG!
Fantastiska Länsförsäkringar Bank (LFAB) växer med ytterligare ytor hos Wihlborgs i Helsingborg.
Vi på Workpoint har haft äran att ännu en gång stötta och strukturera arbetet i lokalprojektet – från dialogen med Wihlborgs kring hyresavtalet, till genomförandet med byggentreprenör Premir och alla andra leverantörer inom inredning, AV-teknik och hela serviceleveransen.
Som hyresgästombud säkerställer vi att budget och tidplan upprättas – och hålles – och att vår uppdragsgivare, i detta fallet Marcus Svensson, känner sig trygg med att projektet löper på enligt plan och blir lyckosamt.
Det interna teamet hos kunden är också otroligt viktigt – där vill vi rikta ett speciellt tack till Dina, Erla, Håkan och Mats. Utan er hade vi inte haft ett lika bra projekt!
Arkitekt i detta projekt för LFAB, liksom tidigare projekt för dem, är Christel Persson på Casa Arkitektfirma. Hon har lyckats få till den ”röda tråden” mellan de olika lokalerna – dvs upplevs som ett enda stort kontor med samma färgval och känsla, även om vi nu tagit oss upp en våning.
Vi är väldigt glada att vi ännu en gång fått förtroendet av LFAB – och uppskattar vårt samarbete mycket!
Läs om några av våra kunders upplevelser
-

”Workpoints breda kunskap från stort till smått har gett ett enormt stöd i vår kontorsflytt. Kostnadsmedvetenheten, strukturen och deras stora nätverk har verkligen hjälpt till och underlätta vår kontorsflytt. Workpoint har även varit stöttande och visat stor omtanke mot alla anställda med tydlig kommunikation och instruktion kring flytten – som ibland kan skapa lite oro hos anställda."
-

”Workpoint är en fantastisk leverantör och samarbetspartner, som sätter kundens behov och önskemål i centrum. Workpoint har bidragit med gedigen kunskap och struktur in i ett projekt kopplat till ombyggnation av ett huvudkontor, där stora förändringar har genomförts kopplat till lokaler, inredning och möbler.
-

”Workpoint har varit ett fantastiskt stöd genom hela processen och vi är väldigt glada över att ha fått jobba med Christel och Anna. Kunskapen som dem besitter är ovärderlig. Christel och Anna är inte bara ordningssamma och strukturerade vad det gäller planering och arbetssätt, utan de har väldigt nära till skratt och skämtsamma stunder också – guld värt! För oss är det självklart att använda Workpoint igen om det nalkas flytt, och vi skulle rekommendera andra företag att göra det också.”
[IMG-Gal id=50]
Om oss!
Välkommen till Workpoint!
Workpoint är vi – Christel Sterner och Anna Svensson – två seniora projektledare med över 40 års samlad erfarenhet från hundratals lyckosamma lokalprojekt samt ledande roller på företag som Struktur, IKEA och Hifab.
Vår breda kompetens inom strategisk lokalplanering och hyresgästrådgivning ger oss en unik förmåga att vägleda och stötta företag och offentliga verksamheter i att optimera arbetsmiljöer på ett strategiskt och hållbart sätt.
Vi vet att rätt lokalbeslut gör skillnad – för både effektivitet och lönsamhet. Genom att kombinera noggrann analys av affärsmål med insikter om medarbetarnas behov och arbetsflöden hjälper vi våra kunder att skapa flexibla, funktionella och inspirerande arbetsmiljöer. Resultatet? Lösningar som stärker varumärket och attraherar såväl nya som befintliga talanger.
Med vår gedigna erfarenhet och vårt starka branschnätverk tar vi oss an projekt i alla storlekar. Oavsett uppdrag fokuserar vi på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljömedvetenhet. För oss är varje projekt unikt, och vi lägger stor vikt vid att bygga långsiktiga relationer där vi uppfattas som en trygg och engagerad partner – eller som våra kunder brukar säga, "goa’ kollegor." När vi uppnår det, då har vi lyckats!

Kontakta oss
Workpoint Sweden AB
Box 14050, 200 24 Malmö
-
Christel Sterner
-
Anna Svensson